Vår gruppträning

Se dig om kring i våra lokaler. Klicka här.

Här följer presentationer av de träningsformer vi erbjuder på Friskis&Svettis Partille. För en del träningsformer finns även länk till presentationsvideo.
 

Jympa  https://youtu.be/1uopDa7EPic

Jympa är Friskis&Svettis egen unika träning. Varierad, funktionell och enkel att hänga med i. Träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken. Finns på olika nivåer.

Soft tar extra hänsyn till muskler och leder. Bygg upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik.

Bas är en varierad och skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden.

Familj (Hoppis&skuttis) är passet med spring, hopp och lek till glad musik för barn 2-6 år tillsammans med vuxna.

Medel är lite tuffare och passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar.

Intensiv passar dig som har bra kondition, starka muskler och gillar att träna med hög belastning.

Station är ett jympapass där vi tränar styrka i stationer, ibland med olika redskap. Finns på basnivå.

Soft senior är ett jympapass anpassat för dig som är äldre. Allsidig träning med extra betoning på rörlighet, balans och stabilitet.

 
 


Box är tuff träning med mycket box- och kamsportskänsla. Passet präglas av enkelhet, fight, teamkänsla och attityd. Alltid med glimten i ögat.

Cirkelfys är ett funktionellt och utmanande pass i stationer där vi får styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition.

Cirkelgym är styrketräning individuellt i cirkel vid olika stationer/maskiner under ledning av en ledare till härligt peppande musik.

CirkelgymIW är ett kombipass, hälften cirkelgym och hälften IW. Passet är 90 min.

Cirkelgym X är ett extra tungt och intensivt pass med hög gruppkänsla. Vi tränar både i maskiner och i stationer, med eller utan redskap.

CirkelgymSpin är ett 90-minuters kombipass, hälften cirkelgym och hälften spinning.

Core https://youtu.be/RqjNywuCa70 är passet där vi tränar styrka, stabilitet, balans och rörlighet i sammansatta övningar.

CoreIW är ett kombipass med hälften Core och hälften IW. Passet är 90 min.

Dans Finns i flera varianter. Gemensamt för alla är att du kan hänga på direkt, bara härma och släppa loss.

Dans Fusion: Här blandas olika stilar, t.ex. disco, funk, jazz och latino, Dans Fuego: Ösigt och hett med latinska rytmer. 

Flex är passet där du tränar din funktionella rörlighet och naturliga flexibilitet. Dynamisk, fokuserad och energifylld träning.

IMT (Inspiration Med Tränare) https://youtu.be/OeMW9UThX3k och Tema med olika inriktningar läggs ut på hemsidan.

 
 
 

Indoor walking (IW) Träningen genomförs på en crosstrainer. Belastning, utgångsställning och tempo varieras, men grundkänslan är som en skön blandning mellan joggning och skidåkning.

IW soft är ett skönt pass med flow, en mjuk, energifylld träning som passar som uppbyggnadspass, återhämtning eller uppstart.

IW intervall är ett pass i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtning för att öka konditionen.

Limited edition är variationer och kombinationer av befintliga pass. De finns under en begränsad tid för att ge dig nytändning och inspiration i din träning. Under 2016 har vi haft flera olika pass på tillfälligt besök, t.ex. Spin spurt, Indoor walking Flow, Indoor walking norska intervaller m.fl.

PowerHour https://youtu.be/EERVujrGEA0

Ett sportigt gruppträningspass med power och energi. Det är rakt, teknikenkelt och lättillgängligt. En allroundträning, med tydliga inslag av uthållig styrketräning och kondition, men även explosivitet. Känslan är träningsparty! 

Skivstång https://youtu.be/zvNk0uaM7Ak är en sportig, rak och ösig styrketräning med skivstång.

Skivstång intervall, som skivstång men med ett avslut på 15 min tuff konditionsträning.

Spinning ger dig möjlighet att, till härlig musik och med en energifylld ledare, träna din kondition precis så mycket som du önskar.

Spin soft finns för dig som vill träna lite lugnare. Perfekt som återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll eller om du är helt ny på Spin.

Spin intervall är ett pass där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Här tränar du konditionen lite extra.

Yoga https://youtu.be/U-8fzmP_EYw  är ett pass med enkla och trygga yogaövningar för andning, rörlighet, styrka och balans.  

Yoga energy är ett fysiskt mer utmanande och krävande pass med ett flöde i harmoni i andning och rörelse. Passet är ca 75-85 minuter och vänder sig till dig med yogavana.

 
 

Kombinera fritt. Du kan göra dina egna kombipass, t.ex. träna Skivstång först och sen Spinning direkt på, IW först och Cirkelgym sen… Möjligheterna är oändliga!

 
Simhall ingår för alla med Allträningskort.
Information om vårt GYM hittar du här.
 
 
 
 
 


Senast ändrad av: Terese Holzner. Senast ändrad datum/tid: 2017-02-02 11:08:13

Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2017 #95